Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017

Τα αγαπημένο μου φαγητό, γλυκό, φρούτο...

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και στο πλαίσιο της συζήτησης για τη διατροφή, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' Γυμνασίου παρουσιάζουν το αγαπημένο τους φαγητό, γλυκό και φρούτο, αλλά και προβληματίζονται για τη συχνότητα με την οποία πρέπει να καταναλώνεται και για τη διατροφική του αξία...

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΦΑΓΗΤΟ

Μακαρόνια με κιμά

   Το αγαπημένο μου φαγητό είναι τα μακαρόνια με κιμά. Το πιάτο αυτό μου αρέσει πολύ, γιατί συνδυάζει τα μακαρόνια, τα οποία λατρεύω, με τον κιμά και την κόκκινη σάλτσα. Συνήθως βάζω από πάνω μπόλικο τριμμένο κεφαλοτύρι, κι αυτό δίνει ακόμα περισσότερη νοστιμιά!
   Αυτό το φαγητό το καταναλώνω περίπου δύο φορές τον μήνα. Έχει υψηλή διατροφική αξία, γιατί τα μακαρόνια προσφέρουν στον οργανισμό υδατάνθρακες, ο κιμάς πρωτεΐνες, η σάλτσα ντομάτας βιταμίνες και αντιοξειδωτικά και το κεφαλοτύρι ασβέστιο. Βέβαια, τα μακαρόνια με κιμά έχουν και πολλές θερμίδες, όμως δεν ανησυχώ για το βάρος μου, γιατί γυμνάζομαι εντατικά.
   Γενικά, πιστεύω ότι το φαγητό αυτό δε θα πρέπει να καταναλώνεται πάνω από τρεις φορές τον μήνα. Δεν ξεπερνώ αυτό το όριο, παρόλο που θα ήθελα να το τρώω κάθε μέρα…
Σ. Σωτήρης, Α4

Παστίστιο

   Μου αρέσει πολύ το παστίτσιο! Αποτελεί ένα από τα κλασικά πιάτα της ελληνικής κουζίνας, το λατρεύουν μικροί και μεγάλοι και είναι πάντα ευπρόσδεκτο σε ένα κυριακάτικο οικογενειακό τραπέζι.
   Είναι πεντανόστιμο, ζουμερό και αφράτο! Αποτελείται από χοντρά μακαρόνια, τριμμένο τυρί, πλούσια σάλτσα με κιμά και άφθονη μπεσαμέλ, που το αγκαλιάζει σαν μαλακή κουβερτούλα. Είναι το φαγητό που πάντα απολαμβάνω, χωρίς να το βαριέμαι… Δυστυχώς όμως δεν το τρώμε πολύ συχνά στο σπίτι, επειδή η παρασκευή του δεν είναι εύκολη και απαιτεί πολύ χρόνο (φταίει και η τεμπελιά της μαμάς…).
   Παρόλο που το παστίτσιο είναι πολύ εύγευστο, έχει πολλές θερμίδες, λίπη και μεγάλη περιεκτικότητα σε άμυλο. Αν το τρώει κανείς τακτικά, μπορεί να πάρει βάρος… Για να είναι λοιπόν η διατροφή μας υγιεινή, καλό είναι να καταναλώνεται με μέτρο!
Π. Ελεάνα, Α4

Γιουβέτσι

   Ένα από τα πιο αγαπημένα μου φαγητά είναι το γιουβέτσι. Είναι πολύ νόστιμο, καθώς συνδυάζει τέλεια το κριθαράκι με το κοκκινιστό κρέας. Επίσης, ταιριάζει ωραία με πράσινη σαλάτα ή, για όσους τους αρέσουν τα πικάντικα, με μια τυροκαυτερή ή ένα μπουγιουρντί. Το υπέροχο αυτό φαγητό στην οικογένειά μου συνηθίζουμε να το τρώμε 2 με 3 φορές τον μήνα. 
   Το γιουβέτσι έχει πολλά θρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες από το κριθαράκι και πρωτεΐνες από το μοσχαρίσιο κρέας), και μπορούμε να το απολαμβάνουμε, φυσικά πάντα με μέτρο... Όταν βέβαια το βλέπεις λαχταριστό μπροστά σου, είναι δύσκολο να του αντισταθείς!
Π. Γιώργος, Α4

Λαχανοντολμάδες

   Το αγαπημένο μου φαγητό είναι οι λαχανοντολμάδες. Μου αρέσει πολύ ο συνδυασμός του λάχανου με τον κιμά! Είναι κυρίως χειμωνιάτικο φαγητό, και η μαμά μου το μαγειρεύει τον χειμώνα δυο με τρεις φορές τον μήνα. Θα ήθελα βέβαια να το τρώμε πιο συχνά, αλλά χρειάζεται αρκετό χρόνο η προετοιμασία του…
   Πέρα από τη γεύση και τη νοστιμιά, πιστεύω πως και η διατροφική αξία του φαγητού αυτού είναι πολύ καλή. Τα συστατικά του είναι απαραίτητα για τον οργανισμό: λάχανο, που έχει βιταμίνες, ρύζι, που προσφέρει υδατάνθρακες και μοσχαρίσιος κιμάς, που είναι πλούσιος σε πρωτεΐνες και σίδηρο.
   Οι λαχανοντολμάδες είναι ένα πολύ γευστικό λαδερό φαγητό και ένα χαρακτηριστικό πιάτο της ελληνικής κουζίνας!
Μ. Νίκη, Α2

Πίτσα

   Πίτσα, η αγαπημένη μου! Την ξέρουμε όλοι… Είναι μια ψημένη ζύμη, με άφθονο κασέρι και σάλτσα ντομάτας. Ανάλογα με τις προτιμήσεις, μπορούν να προστεθούν από πάνω κάθε είδους αλλαντικά και λαχανικά, μανιτάρια, πιπεριές, ακόμα και ανανάς! 
   Η πίτσα μου αρέσει, επειδή λατρεύω τη γεύση του λιωμένου τυριού σε συνδυασμό με αυτήν της ντομάτας. Συνήθως τρώω πίτσα δύο - τρεις φορές την εβδομάδα και βέβαια κάθε φορά που έχει ποδοσφαιρικό αγώνα στην τηλεόραση! 
   Είναι αλήθεια πως η πίτσα δεν είναι ιδιαίτερα υγιεινό φαγητό, ενώ έχει και πολλές θερμίδες. Αν και αποτελεί πειρασμό, ειδικά όταν είναι φρεσκοψημένη και ζεστή, δεν είναι καλό να την καταναλώνουμε παραπάνω από μια φορά την εβδομάδα…
Τ. Βίκτωρας, Α4

Κεφτεδάκια

   Τα κεφτεδάκια είναι το αγαπημένο μου φαγητό… Μου αρέσουν επειδή είναι χορταστικά και νόστιμα. Αλλά πολύ μου αρέσει και να τα φτιάχνω μαζί με τη μαμά μου! Τα σπιτικά κεφτεδάκια, που παρασκευάζονται με αγνά υλικά, δεν έχουν καμία σχέση μ’ αυτά των φαστ φουντ…
   Όσο για τη διατροφική τους αξία, το κρέας περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά που κάνουν καλό στον οργανισμό, οπότε δεν πρέπει να παραλείπεται από τη διατροφή μας. Από την άλλη βέβαια, τα κεφτεδάκια τηγανίζονται σε λάδι, και τα τηγανητά δεν είναι και τόσο υγιεινά... 
   Επειδή όμως δεν τα τρώω και πολύ συχνά, μια στο τόσο δεν πειράζει!
Κ. Ξένια, Α2

Μπριζόλα με πατάτες

   Κάθε φορά που με ρωτούν ποιο είναι το αγαπημένο μου φαγητό, πάντα η απάντησή μου είναι: «Μπριζόλες στα κάρβουνα, με συνοδεία τηγανητές πατάτες!». Από την πρώτη στιγμή που δοκίμασα αυτό το φαγητό, το λάτρεψα! Μάλιστα, η γιαγιά μου λέει μία ιστορία, ότι τη μέρα που μου έδωσε για πρώτη φορά να φάω μόνη μου μπριζόλα, την άρπαξα από τα χέρια της -αν και ήμουν μόνο ενός έτους- και με πολύ μεγάλη δυσκολία κατάφερε να πάρει πίσω το κόκκαλο, γιατί έκλαιγα! Είχα τόσο ξετρελαθεί με τη γεύση αυτή, που δεν ήθελα να την αποχωριστώ...
   Το κρέας της μπριζόλας αποτελεί πηγή ενέργειας και μας προσφέρει σημαντικές θρεπτικές ουσίες, όπως πρωτεΐνες, βασικές βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία (φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο). Επίσης, οι πατατούλες, που συνήθως τη συνοδεύουν, περιέχουν άμυλο και είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες.
   Ωστόσο, το φαγητό αυτό, που τόσο μου αρέσει, πρέπει να το τρώμε μία φορά την εβδομάδα κι όχι παραπάνω. Η υπερβολική κατανάλωση κρέατος μπορεί να προκαλέσει διάφορες παθήσεις, όπως χοληστερίνη ή καρδιακά προβλήματα, αφού η μπριζόλα έχει υψηλά επίπεδα λίπους. Γι’ αυτό και το τρώω κάθε δύο εβδομάδες, αν και θα ήθελα να το απολαμβάνω κάθε μέρα… Είναι ό,τι πιο γευστικό και λαχταριστό έχω δοκιμάσει μέχρι τώρα!
Χ. Κατερίνα, Α4

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ

Κορμός σοκολάτας

   Το αγαπημένο μου γλυκό είναι ο κορμός. Η σοκολάτα με το μπισκότο και τους τριμμένους ξηρούς καρπούς… απλά τον λατρεύω! Έχει τέλεια γεύση και για μένα είναι το πιο γευστικό από όλα τα γλυκά. Βέβαια, προτιμώ τον σπιτικό, κι όχι αυτόν που έχουν τα ζαχαροπλαστεία. Μάλιστα, η γιαγιά μου φτιάχνει τον καλύτερο κορμό απ’ όλους!
   Βέβαια, η γιαγιά κάθε βδομάδα φτιάχνει και άλλο γλυκό, οπότε δεν κάνει πάντα τον αγαπημένο μου κορμό. Επιπλέον, τα γλυκά δεν είναι και τόσο υγιεινά… Σύμφωνα με τη διατροφική πυραμίδα, δεν πρέπει να τα καταναλώνουμε συχνά, αλλά με μέτρο. Έτσι, αν και ο κορμός μου αρέσει πολύ, τον απολαμβάνω περίπου μια φορά τον μήνα… Όμως δεν πειράζει, γιατί έτσι τον λαχταρώ περισσότερο κάθε φορά!
Μ. Κατερίνα, Α2

Παγωτό

   Σε ποιον δεν αρέσει το παγωτό; Είναι το απόλυτο γλυκό του καλοκαιριού, και φυσικά το αγαπημένο μου… Δεν έχω ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποια συγκεκριμένη γεύση, όλες μου αρέσουν! Τρελαίνομαι για την απαλή και βελούδινη υφή του… Το καλοκαίρι θέλω να το απολαμβάνω κάθε μέρα!
   Δυστυχώς, η διατροφική αξία του παγωτού δεν είναι μεγάλη, καθώς δίνει κυρίως θερμίδες και κιλά. Επιπλέον, τα πολλά γλυκά βλάπτουν τα δόντια και γενικά την υγεία. Όσο κι αν μου αρέσει λοιπόν το παγωτό, για να είναι η διατροφή μου υγιεινή, καλά θα κάνω να το καταναλώνω με μέτρο…
Κ. Άγγελος, Α2

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΦΡΟΥΤΟ

Μήλο

   Το μήλο είναι το αγαπημένο μου φρούτο! Ένα ωραίο μηλαράκι είναι εύγευστο, τραγανό και δροσερό... Η θρεπτική αξία του είναι μεγάλη, καθώς περιέχει φυτικές ίνες, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Δίνει την αίσθηση του κορεσμού και έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες. Μάλιστα, όταν καταναλώνεται με τη φλούδα του, είναι ακόμα πιο θρεπτικό!
   Στην εποχή τους τρώω μήλα σε καθημερινή βάση. Αυτή είναι μια πολύ υγιεινή συνήθεια, αφού… «Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα!».
Ι. Άννα-Μαρία, Α2

Π. Ελεάνα, Α4

Φράουλες

   Το αγαπημένο μου φρούτο είναι οι φράουλες. Μου αρέσουν πολύ, γιατί έχουν ωραίο ζωντανό χρώμα και υπέροχη γεύση! Τις τρώω κυρίως την άνοιξη, αφού όλα τα φρούτα και τα λαχανικά πρέπει να καταναλώνονται πάντα στην εποχή τους…
   Η φράουλα είναι ιδιαίτερα ευεργετική για τον οργανισμό. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως και σε βιταμίνες. Μάλιστα, έχει περισσότερη βιταμίνη C ακόμα και από το πορτοκάλι!
   Ποιος είπε ότι η απόλαυση δεν είναι υγιεινή;
Μ. Μύρων, Α4

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.